cheap moncler jackets

 

 

 

turkce porno hd porno porno porno izle

FOOTVOLLEY HISTORIA

HISTORIA FOOTVOLLEYA

Footvolley stworzył w roku 1965 w Brazylii Octavio de Moraes (19 lipca 1923 - 19 października 2009).

Na początku footvolley pełnił formę bezkontaktowej rywalizacji dla brazylijskich piłkarzy, którzy spędzali czas na plażach Copacabany. W pierwszej fazie rozwoju w Footvolley grano po pięciu zawodników w każdej z drużyn.

Z czasem, gdy zawodnicy podnosili swoje umiejętności, zmniejszono liczbę zawodników do 2x2, które jest podstawową konkurencją Footvolleya. Drugą konkurencją jest 4x4 (reprezentantem Brazylii jest Romario).

W tamtych czasach, wielu znanych piłkarzy uczestniczyło w turniejach Footvolleya, należy wymienić chociażby Romário, Edmundo, Ronaldo, Ronaldinho Gaúcho, Júnior i Edinho (1982 & 1986 w rep. Brazylii).

Na początku XXI wieku footvolley zyskał ogromną popularność na świecie, Zaczęto go uprawiać amatorsko w Europie, Ameryce Północnej i Azji.

W pierwszych latach XXI wieku o promotorów Footvolleya dołączyli: Portugalia, Grecja, Francja, Holandia, Aruba, Tajlandia, RPA, Paragwaj, Niemcy, Holandia, Polska, Izrael, Anglia, Ukraina i inni. Z każdym rokiem, Footvolley uprawiano w kolejnych krajach świata, czyniąc z niego jeden z najbardziej aktualnie popularnych sportów plażowych na świecie.

Pierwszy oficjalny turniej poza Brazylią odbył się w roku 2003 w Stanach Zjednoczonych. Od roku 2010 w USA rozgrywana jest ofjcalna zawodowa liga Footvolleya, Pro Footvolley Tour, organizowana w Kaliforni i na Florydzie. Sponsorem cyklu jest BUD LIGHT Lime.

 

W roku 2009, do promocji swojej marki Footvolley wykorzystała PEPSI. W spocie, któego emisja obejmowała cały świat wystąpili: Lionel Messi, Frank Lampard, Thierry Henri, Cesc Fabregas, Kaka, Fernando Torres.

W roku 2011 zorganizowano największe w dotychczasowej historii Footvolleya Mistrzostwa Świata, które odbyły się w Dubaju (UAE). W turnieju tym wystąpiła także reprezentacja Polski.

W roku 2011 Światowym Ambasadorem Footvolleya został legendarny brazylijski piłkarz Romario.

Ogromny potencjał marketingowy, jak i widowiskowość tego sportu, przyciąga do Footvolleya wiele uznanych marek światowych, będących sponsorami krajowych mistrzostw, jak i narodowych reprezentacji, m.in. BUD LIGHT Lime, CORONA, AMSTEL, MULLER, PEPSI, LIPTON ICE TEA i inni.

Za popularyzację Footvolleya na świecie odpowiada FIFV (Federation International Footvolley).